26 september 2011

Dag 1: De Heenreis!

Vandaag was het dan zo ver! Vanmorgen om 6 uur ging de wekker om de laatste dingetjes te doen. Niet dat er veel te doen was, maar je kent dat vast wel. Om 7.30 werden we opgehaald door mijn lieve oom en tante om ons af te zetten op Schiphol. Met een klein beetje file ( wat je eigenlijk geen file kan noemen ) waren we rond 8.10 op Schiphol. Na alles uit de auto te hebben gehaald namen we afscheid en gingen we naar vertrekhal 3. Daar werden we weer opgewacht door onze lieve vrienden die ons gingen uitzwaaien. Gelukkig hadden we thuis al ingecheckt dus alles was zo gepiept.

Tot dat we de rij zagen voor de douane: WOW!!!!!! Na het zien van de rij hebben we maar gauw afscheid genomen. Gelukkig ging de rij toch eigenlijk best wel snel bij de douane. Dus we waren er gauw door heen. Hierna hebben we eventjes winkeltjes bekeken. Mams en zus hebben allebei een parfum gekocht en een lipgloss van Swarovski. Eigenlijk was er niet veel soeps dus toen zijn we maar richting de gate gegaan.

Bij de gate aangekomen stond het vliegtuig al klaar en werd ingeladen. Het blijkt dat de gates vernieuwd zijn en ze zagen er ook mooi uit!

Al snel begon de securitycheck en daar kwamen we glansrijk doorheen. Daarna de bodyscan en klaar waren we. De tijd die we moesten wachten vermaakte wij ons eigen wel. Toen om een uur of 10.40 begon het boarden. Na dat iedereen zat en de deur gesloten werd duurde het al niet lang voor dat we weggeduwd werden. Na een tijdje in de rij te hebben gestaan gingen we dan toch echt de lucht in rond 11.25. Alles verliep helemaal vlekkeloos. Niet lang na opstijgen werden we al voorzien van een zakje pretzels en een blikje drinken. Het was heel grappig, maar ik kreeg een japans blikje cola-light. En niet veel later hierna werden we al voorzien van een lunch met de bekende vraag: Chicken or Pasta? Iedereen koos Chicken behalve ik nam de pasta. De kip was lekker maar de pasta vond ik een beetje vies. Ach ja, maakt niet uit.

We hadden vriendelijk personeel aan boord en de vlucht verliep gewoon helemaal rustig. Een uur voor landing werden we nog voorzien van een snack. Naja dat is gewoon echt geen snack te noemen hoor! Dat was gewoon een hele maaltijd. Niet echt gezond maar het vulde als een gek!!!

De landing verliep goed en het raken van de grond was een behoorlijke klap. Maar we hebben het overleefd hahaha…. Toen we aankwamen op Chicago airport was het echt druk bij Immigrations. Er kwamen gewoon veel vluchten tegelijkertijd aan. Ook hier verliep het allemaal lekker vlot dus na 45 minuten waren wij hier ook weer doorheen. Bagage ophalen en dan kijken wat ze zouden doen met onze kaas. Want tsja, we kunnen toch niet zonder onze Hollandse kaas ( sorry!! ). Maar bij het afgeven van het Customs formulier was de enige vraag: What kind of food do you have? Dus ik zei: Cheese. Kreeg ik al heel snel het antwoord: You can go! Nou bedankt meneer!!! Koffers afgegeven voor de volgende vlucht en op naar de gate. Hier natuurlijk weer door de securitycheck en op zoek naar de gate. Onderweg naar de gate komen we diverse winkeltjes tegen en die lopen we dan ook binnen. Dat kan ook makkelijk met onze overstaptijd van 5 uur ( shock!! ). Hier kwam we Auntie Anne’s tegen. Twee jaar geleden hebben we hier een lekkere pretzeldog gegeten. En nu dus weer! Iedereen vond het erg geslaagd.

In de tijd dat we zitten te wachten zit ik vast een deel van de blog te schrijven onder het genot van een Starbucks Caramel Macchiato. Stef zit te puzzelen en paps en mams spelen met hun mobiel. Hoezo alleen jeugd doet dat?? LOL!!! Alleen voel ik mezelf niet helemaal lekker. Heb namelijk blaasontsteking en als ik mijn medicijnen heb genomen voel ik mezelf zwaar beroerd. Deze moet ik nog de hele eerste week van de vakantie slikken. Naja, daar komen we wel doorheen. Rond een uur of 6 begon het boarden van de tweede vlucht. Dit ging gelukkig weer allemaal heel vlot en het vliegtuig zat maar voor 3/4 vol. Zelf heb ik weinig meegekregen van de vlucht want de vermoeidheid sloeg toe en ik voelde mezelf nog steeds niet lekker. Van de landing was weinig te voelen en we stonden om 22.05 lokale tijd op de bodem van Orlando! Gelukkig ging hier ook weer alles vlot en stonden we al snel bij Alamo. Hier was ook geen kip te vinden en we waren zo klaar en konden naar de garage. Daar stond weer veel moois op ons te wachten. En hebben gekozen voor een donkergrijze Dodge Journey. Hier mogen wij dus mooi 2,5 week in rijden. Toen de reis naar de villa. Deze is ook zeer boven verwachting!!! Wat zijn we blij met deze villa. Maar daar horen jullie morgen meer over. Het is hier nu 0.00 en zijn we dus al 24 uur op sleeptouw. We vallen nog net niet om van de vermoeidheid.

Bye Bye

1. Vervelend van je blaasontsteking, lijkt me niet echt lekker in het vliegtuig.
    Heerlijk dat jullie er zijn en maak er maar heel veel plezier, ik ben benieuwd naar de foto's.
    Groetjes Marja

2. Jullie zijn er dus het grote genieten kan beginnen. Have fun. Big fun!

Groetjes Sonja

3. Heej Pastijntjes!

Fijn dat jullie zo'n voorspoedige reis hebben gehad. Alles is dus vlekkeloos verlopen:-). Lastig van je blaasontsteking en ik hoop dat je je niet de hele week zo klote voelt Joyce. Ben reuze benieuwd naar de foto's. Moet wel zeggen dat ik teleurgesteld dat er geen smsje was toen ik wakker werk:-(. Met de poezen is alles goed en de ijskast is geleegd hahahaha. Nou ben reuze benieuwd naar jullie avonturen:-). FIjne vakantie en hele dikke XXXX, Marion

4. Yes, jullie zijn er en de pret kan beginnen. Ik hoop dat je niet al te veel last gaat krijgen van je medicijn, dat is balen!
    Have Fun!!
    Saskia

5. Eindelijk zijn jullie er dan. De reis is lekker achter de rug en het grote genieten kan beginnen. Heel veel sterkte met de blaasontsteking.
    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en foto's.
    Veel plezier gewenst,
    groetjes
    Anita

6. Ook jullie zijn er! Jammer van de blaasontsteking, zeker in het vliegtuig! We wachten de foto's met spanning af!

7. De eerste klap is een daalder waard; perfecte reis, perfecte villa en perfercte car. Als dat geen heerlijke vakantie wordt.....!

8. Nou jullie hebben een prima reis achter de rug, ook wij zijn gisteravond aangekomen, wel weer vroeg wakker... dat dan weer wel.

Heel veel plezier, en ben benieuwd naar de foto's!

9. Heel veel fun...en kom maar op met de foto's

10. Welcome in Orlando, wij zijn vrijdagavond aangekomen via Washington.

Jullie rijden in een Journey, inderdaad een fijne auto, wij hebben er december vorig jaar ook 2 weken mee gereden.

Wij zijn wel benieuwd waar jullie zitten, maar dat gaan we ongetwijfeld nog horen ;-)

Groetjes vanuit Davenport en wie weet komen wij elkaar nog tegen,